Rower elektryczny w nowej odsłonie: SHIMANO STEPS - poruszanie się po mieście nigdy nie było łatwiejsze
Do tej pory rower elektryczny często kojarzył się ze środkiem transportu dla mobilnych emerytów. Shimano STEPS nie tylko zrywa z tym wizerunkiem, ale przede wszystkim prezentuje nową odsłonę zastosowania roweru elektrycznego.
2016-05-12, 09:47

Choć wiele osób deklaruje aktywność fizyczną lub chęć jej zwiększenia, rowerzystom na drodze stawały do tej pory dosłownie prozaiczne problemy. Na przestrzeni ostatnich lat można jednak zaobserwować wzrost liczby ścieżek rowerowych, zmieniającą się na plus politykę wobec cyklistów czy inwestycje w ekologiczne sposoby transportu, jakimi bez wątpienia są rowery. Rozwój rowerów elektrycznych to naturalna konsekwencja tych zmian.

 

Rower dla leniwych? Bynajmniej.

 

Jeżdżąc po mieście rowerem często wybieramy drogę na skróty. Nie trzymamy się zatłoczonych i głośnych ulic, szukamy szybszych i spokojniejszych ścieżek. Chcemy komfortu, ale liczymy się z presją czasu. Dlatego w miejskiej dżungli wrogiem cyklistów dojeżdżających na spotkanie, do pracy czy na zakupy, bywają wzniesienia.

 

„Rower elektryczny nie pokona wzniesienia za nas.” – mówi Dariusz Borowiak, szef marketingu Shimano Polska – „System wspomagania zastosowany w Shimano STEPS ułatwia pokonywanie pagórków, między innymi dzięki generowaniu dodatkowej mocy przez silnik elektryczny umieszczony tuż przy mechanizmie korbowym, czyli miejscu, gdzie pedałując przekazujemy siłę mięśni nóg. W praktyce jedziemy jak po płaskim terenie. Na Shimano STEPS można dojechać na lunch biznesowy bez ryzyka kłopotliwych plam na koszuli czy mało atrakcyjnych wypieków na twarzy.”

 

Korzystając z systemu DI2, który automatycznie zmienia biegi, nie musimy się zastanawiać które przełożenie wybrać. Jednak systemy STEPS mogą być również montowane z tradycyjną przerzutką, gdzie rowerzysta sam wybiera bieg. Posiadając z przodu mechanizm z jedną tarczą, nie musimy obsługiwać przerzutki przedniej, co jest dużym plusem w ruchu miejskim. Wspomaganie podczas jazdy przekłada się na krótszy czas podróży, co w codziennych realiach dużego miasta jest niewątpliwie zyskiem.

 

Dla rozważnej czy dla romantycznej? Dla obu.

Niektórzy cenią sobie praktyczne aspekty E-bike’a: wytrzymały, wodoodporny akumulator, czy możliwość ładowania ze zwykłego gniazdka. Inni chcieliby, aby rower miał duszę. Tak jak zwykły rower można przemalować, okleić czy uzbroić w wiklinowy koszyk na zakupy, tak samo można upiększyć rower elektryczny. Dodatkowym atutem jest możliwość zlecenia producentowi realizacji własnego projektu. Każdy doceni odpowiedni serwis i obsługę klienta, o czym warto pamiętać już na etapie wyboru sprzętu.

 

„Od 95 lat komponenty Shimano są projektowane w ten sposób, by w jak największym stopniu odpowiadać potrzebom rowerzystów. Rower elektryczny musi oferować więcej niż tylko łatwość jazdy. Dla użytkownika ważne są też poziom hałasu w czasie pracy czy czas ładowania, który w rowerach Shimano STEPS jest krótki – 80% baterii naładujemy w 2 godziny. Na zadowolenie klientów wpływa też żywotność baterii. W przypadku naszych E-bike’ów to aż 1000 cykli ładowania czyli około 60 000 przejechanych kilometrów” – dodaje Dariusz Borowiak.

 

Wspomaganie podczas jazdy nie musi oznaczać wygodnictwa ani, jak stereotypowo myśli wielu, podeszłego wieku. Coraz częściej chcemy łączyć przyjemność z jazdy na rowerze z koniecznością codziennego przemieszczania się po mieście. Poruszanie na dwóch kółkach to już nie moda, ale zmiana stylu życia, na którą decyduje się coraz więcej Polaków.

KONTAKT / AUTOR
Krzysztof Chodkowski
Senior Account Manager
LEWIS
+48 606 993 965
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.